+31 (0) 657 37 14 02 info@denhoed-co.nl

Het schoonmaken van de grote schotels op de daken van de flats was een ramp. De bewoners hadden al van alles geprobeerd maar echt schoon werden de schotels niet. De pekelachtige smurrie bleef er toch nog als een dunne film opzitten. Zelfs warm water ren detergenten waren niet afdoende. Iedereen bleef klagen over de slechte tv en internet ontvangst.

Rechtszaak

Bij de satelliet producent vonden ze eigenlijk dat zij alles wat mogelijk was, al geprobeerd hadden. Het dreigde een rechtszaak te worden. De bewoners hadden al uitgezocht dat het niet aan de satellietverbinding kon liggen. Want in het buitengebied vlakbij was de ontvangst gewoon prima.

Eén van de bewoners was bij de producent met het idee gekomen om het nog eens te proberen met afspuiten. Maar dan met luchtdruk erbij. Zoals ze auto’s afspuiten voordat deze geverfd worden. Het leek de technisch directeur alleszins een poging waard. Spuit-apparatuur werd geleend van een nabijgelegen spuiterij en men begon hoopvol aan het karwei. Het experiment leek wonderwel te slagen, maar al na een paar dagen kwamen de klachten terug.

Adviesvraag

Ten einde raad vroeg de algemeen directeur aan Tom Willem, die hij nog kende van de ondernemers-opleiding, of hij nog een idee had. “Een receptie is nu niet direct de plaats en gelegenheid om hierover na te denken, maar mijn eerste reactie zou zijn: “Look elsewhere …”. Kijk bijvoorbeeld eens naar tandenborstels. Die werken met pulserende en conische technologie om de tanden echt schoon te krijgen”.

De directie en de beste technici verdiepten zich dat weekend in de werking van diverse tandenborstels. Het zou wel eens ‘de gouden greep’ kunnen zijn. Met de technici en wat bevriende collega-technici ontwierpen ze diezelfde week een prototype en sleutelden ze met allerhande materiaal een werkend, pulserend en roterend spuit-apparaat in elkaar.

Middel werkt!

De week daarna werd – vol verwachting – een drietal schotels met het apparaat schoon gespoten. Met heuse tandpasta als hulpmiddel. Het bleek wonderschoon te werken! De ontvangst was nog nooit zo goed geweest, zelfs na een week of twee. Een zucht van verlichting bij de producent en de technici. Nu moesten ze nog verder doordenken over een ‘officiële’ aanpak van het probleem. Want werken met tandpasta werd toch niet echt gezien als de definitieve oplossing …

Een oudere technicus merkte op: “Met een kleine versie van ons apparaat kun je zo dadelijk ook op vakantie lekker tv kijken. In je camper, je caravan of je boot. En internet ontvangen”. De directie: “Dat is nu nog even toekomstmuziek, maar ja .… Eerst even deze klus klaren. We hebben nog heel wat schotels schoon te maken”.